Photo Diary #8

Jullie hebben misschien wel gemerkt dat het de afgelopen twee weken erg stil was op mijn blog. Dat kwam namelijk omdat ik op vakantie was naar Bonaire en Curacao. Gisteren ben ik teruggekomen op een regenachtig Schiphol. Dat viel wel even tegen haha.

Hieronder kan je mijn vakantie-verslag lezen :)
Na het inchecken namen we een heerlijke caffè Mocha bij Starbucks. En natuurlijk werd mijn naam weer verkeerd geschreven :p

De Victoria's Secret winkel achter de douane.
Ik heb inmiddels zoveel geurtjes en bodymists dat ik me kon inhouden om iets te kopen.

We vlogen met het gloednieuwe vliegtuig van Arke, de Dreamliner.
De 10 uur in het vliegtuig voelde hierdoor veel korter.
Iedereen had zijn eigen beeldscherm, waar je films en series op kon kijken, spelletjes kon doen en de actuele vlieginformatie checken. Dit was gratis, omdat het nog zo nieuw was.

De kust van Bonaire, net voordat we gingen landen. Die zee ❤︎

We verbleven 10 dagen op Bonaire. En we hebben het hele eiland gezien.
Mijn favoriete strand was bij Sorobon. Een prachtig bountystrand met lichtblauwe zee en een
gezellige beachbar.

Het bord voor de beachbar. Deze bordjes kom je tegen op het hele eiland. Lekker vrolijk!

Dit oude VW-busje stond op de parkeerplaats. Vond hem er zo gaaf uitzien.

De zon gaat elke dag om precies 19.00 uur onder op Bonaire.
Hier zie je de zonsondergang vanaf de boulevard.

Onderweg gezellig picknicken met dit mooie uitzicht :)

We zijn naar de Cadushy destilleerderij geweest. Hier maken ze drankjes van o.a. cactussen.
Ik heb het natuurlijk even getest haha. En het smaakte best lekker!

Lekker lezen op strand met mijn nieuwe e-reader. Binnenkort plaats ik er een review over :)

❤︎

Er zijn veel leguanen op Bonaire. Toen we gingen lunchen bij Karpata, kwamen we er een paar tegen die wel een stukje brood wilden. Ik gaf hem een stukje, maar hij hapte per ongeluk in mijn vinger. Nooit geweten dat ze zulke scherpe tandjes hebben!

Bijna elke avond gingen we een ijsje halen bij Gio's. Hier verkochten ze allerlei smaken Italiaans ijs.
Mijn favorieten waren witte chocolade en kers.

We zijn ook nog naar het Donkey Sanctuary geweest. Hier vangen ze gewonde, zieke, mishandelde en verweesde ezels op. Hierboven zie je een ezeltje van net 8 dagen oud. Het was zo'n schatje!

En toen was helaas alweer de laatste dag op Bonaire aangebroken. We zijn nog lekker gaan zwemmen bij Sorobon. En de volgende ochtend was het tijd om het vliegtuig in te gaan.

We vlogen met Insel Air naar Curacao. Wat een vreselijke vlucht!
We deden er maar een kwartiertje over, maar we daalden en stegen continu.
Het leek wel een achtbaan ritje haha. We verbleven in totaal vijf dagen op Curacao.

Vanaf de pontjesbrug in Willemstad een foto genomen van de huisjes in Punda

Porto Marie is mijn favoriete strand. Hier kan je heerlijk op bedjes liggen onder de parasols.
En het uitzicht is er prachtig.

We zijn ook nog naar de Ostrich Farm geweest. Waar we een rondleiding kregen.
In de hal zat deze schattige papegaai. Hij wilde de hele tijd op mijn hoofd klimmen, wat ik dan weer wat minder vond ;)

Ik mocht de struisvogels ook voeren. Zo grappig om te doen!

We gingen ook nog naar het nationaal park Shete Boka (de zeven baaien). Echt een prachtig park waar je de zee tegen de grove kustlijn aan ziet komen. Mijn favoriet is Boka Pistol, die zie je hierboven. Hier spat een golf heel hoog tegen het land op.

Als de pontjesbrug open staat, dan vaart er een pontje heen en weer tussen Otrobanda naar Punda. Heel leuk om daar een keertje mee te varen.

Alle avonden zijn we gaan eten bij Wilhelmina. Een super gezellig restaurantje middenin Punda.
Mijn favoriet is de varkenshaas met pepersaus, frietjes en salade. Jum! :)

Deze lesauto spotte ik onderweg. Ik moest zo lachen! De instructeur had gewoon een wit bordje op zijn auto gezet en daar een L op getekend en zijn telefoonnummer. Zo anders dan in NL

Toen was het helaas na twee heerlijke weken weer tijd om naar huis te gaan. Naar het koude en regenachtige Nederland. Wat een verschil hè, met mijn eerste foto..

Ben jij wel eens naar Bonaire en Curacao geweest? Wat zijn jouw favoriete plekjes?