Being healthy part 2

Fit worden en blijven bestaat natuurlijk uit genoeg bewegen, maar ook uit gezond eten. Ik heb inmiddels al veel boeken gelezen over gezond eten. Van Sonja Bakker tot BodieBoost, en van De voedselzandloper tot Het geheim van slanke mensen. En allemaal verschillen ze toch weer van elkaar. Alleen ik ben niet geïnteresseerd in afvallen, maar in gezond zijn en een gezonde levensstijl ontwikkelen. Ik heb daarom wel veel tips gehaald uit deze boeken, zo weet ik nu bijvoorbeeld wanneer de beste momenten zijn om te drinken, welke snacks goed zijn en wat je het beste kan eten na het sporten.


Drinken:
Het algemene advies is om 1,5 tot 2 liter water per dag te drinken. Tijdens het eten is het het beste om (vrijwel) niets drinken, anders spoelt je je eten te snel door naar de dunne darm. Die is daar niet op berekend, waardoor kostbare voedingsstoffen (ongebruikt) je lichaam weer verlaten. Het is verstandig om een half uur voor of een half uur na de maaltijd pas wat te drinken.


Een aantal van mijn favoriete maaltijden:
Ontbijt:
♥ Groene smoothie (bijv. met banaan, aardbei, kokoswater en spinazie)
♥ Havermout met magere kwark en vers fruit
♥ Banaan (als ik geen tijd heb)

Snacks:
♥ Handje amandelen (deze bevatten veel vezels, calcium en vitamine E)
♥ Rijstwafel met dun laagje pindakaas
♥ Bakje magere kwark met vers fruit
♥ Appelpartjes met honing


Lunch:
♥ Twee zuurdesem boterhammen met kipfilet
♥ Drie crackers met avocado en peper&zout (mijn favo crackers zijn de AH Knäckebröd zonnebloempitten)
♥ Bananenpannenkoekjes met kaneel
♥ Cracker met zelfgemaakte tonijnsalade en plakjes komkommer


Diner:
♥ Pittige kip met gewokte groenten en rijst
♥ Maaltijdsalade met sla, avocado, komkommer, tomaat etc. (Het is maar net waar ik op dat moment zin in heb, soms doe ik er ook nog een beetje gerookte kip doorheen of tonijn)
♥ Couscous met varkenshaasreepjes en avocado
♥ Quesa­dil­las met ge­rook­te kip, pa­pri­ka en tomaat

Wat ik nog wil proberen:
♥ Frietjes maken van zoete aardappel. Ik zie dit regelmatig voorbij komen op Pinterest en het lijkt me heerlijk (en gezond!)
♥ Chiazaad pudding (Ik eet regelmatig een beetje chiazaad door mijn kwark. Nu las ik laatst dat je hier ook pudding mee kan maken)





Haha om deze moest ik echt lachen. Maar het is wel zo. 
Er zitten trouwens meer calorieën in een Caesar salad dan in een hamburger. 


Wat zijn jouw favoriete recepten?

CONVERSATION

1 reacties:

INSTAGRAM