Being healthy part 1

Om mezelf begin dit jaar aan mijn goede voornemens te houden, had ik me ingeschreven voor de Color Run. Deze bestaat uit vijf kilometer hardlopen over de boulevard en het strand. Voor sommigen is dit een makkie. Maar ik heb al zo'n vier jaar niet meer wekelijks gesport. Op de middelbare school deed ik elke week aan voetbal, maar toen ik ging studeren had ik daar minder tijd voor. Begin dit jaar besloot ik om regelmatig te gaan hardlopen, om zo weer een betere conditie te krijgen.

haha deze past wel een beetje bij mij ;)
Tijd maken:
Ken je dat gevoel dat als je thuis komt van school/werk en je eigenlijk alleen nog maar op de bank wilt ploffen en tv kijken? Als je fit wilt worden zal je je hier overheen moeten zetten en je excuses opzij zetten. Want het is een fabeltje dat sporten je meer moe maakt dan je al was, je krijgt juist meer energie van sporten.  

Eten en drinken:
Omdat ik overdag stage heb, ga ik altijd 's avonds hardlopen. Alleen is het dan wel lastig hoe laat ik ga eten, want ik wil geen last hebben van mijn maag tijdens het hardlopen. Het beste is om zo'n 2 uur te wachten na het eten of om na het hardlopen te eten. (Binnenkort plaats ik nog een post over gezonde voeding)
Het is belangrijk om koolhydraten en eiwitten te eten na het sporten. Eet daarom bijvoorbeeld havermout met kwark en een handje noten. Of eet een stuk fruit. 

Mijn tips:
- Schrijf je in voor een (halve) marathon of een loop. Dit motiveert extra om je doel te behalen.
- Ik vind de app RunKeeper fijn op mijn iPhone. Hiermee kan ik via GPS mijn afstand en snelheid bijhouden. Zo kan ik mezelf pushen de volgende keer sneller of verder te lopen. 
- Ik gebruik de app van Evy Gruyaert (zie de AppStore) om het hardlopen goed op te bouwen. Dit motiveert me goed & ik loop verantwoord. 
- Vriend/vriendin zoeken die mee gaat hardlopen. Zo kan je elkaar motiveren als de ander even geen zin heeft. 
- Mocht je er niet van houden met iemand samen te lopen, stel dan bijvoorbeeld een leuke playlist samen op je telefoon/mp3/ipod. Hier krijg je nog extra energie van tijdens het rennen. 
- Zorg voor goede hardloopschoenen. Laat deze bijvoorbeeld speciaal voor je samenstellen in een sportwinkel waar ze verstand hebben van goede schoenen. Dit zodat je knieën en enkels niet extra belast worden. 
- En tot slot, koop een leuke sportoutfit. Als je je goed voelt in je sportkleding, heb je nog wat extra motivatie om vaker te gaan. 
Mijn sportkleding
Mijn favoriete nummers tijdens het hardlopen:
♥ Beyoncé - Partition
♥ Katy Perry - This is how we do
♥ Kelly Rowland - Work (freemasons remix)
♥ Pitbull - Wild wild love
♥ Major lazer- Keep it going louder
♥ Kanye West - Harder, Better, Faster, Stronger
♥ Ellie Goulding - Burn
♥ Skrillex - Bangarang
♥ David Guetta - Titanium

 Wat doe jij om fit te blijven? En heb je nog goede tips?

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Handig artikel, ik ben ook net begonnen met hardlopen dus deze tips zijn welkom! Helaas heb ik wel last van de smoesjes verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn artikel! Ik ga volgende maand ook weer beginnen!:) XO

    BeantwoordenVerwijderen

INSTAGRAM