'Beauty' van Cynthia

Cynthia Schultz, van de weblog Miss Lipgloss bracht in april vorig jaar haar eigen beautyboek uit. Hierin vertelt ze hoe haar weblog uitgroeide tot een professioneel bedrijf met haar eigen webshop en ze deelt al haar beautytips.

Allereerst valt de mooie vormgeving van het boek op en het fijne formaat. De wit met roze accenten passen perfect bij de kleuren van haar blog. Daarnaast is de indeling in hoofdstukken fijn. Het begint met een persoonlijke introductie, daarna over de geschiedenis van haar blog en hoe bloggen werkt. Daarna vertelt ze stap voor stap alles over beauty. Zo legt ze onder andere uit hoe je foundation aanbrengt, hoe je je wenkbrauwen mooi bijhoud en hoe je je opmaakt bij speciale gelegenheden.
In de laatste hoofdstukken vertelt ze over wat echte beautyblunders zijn en hoe je deze kan voorkomen.
Ze sluit af met uitleg over beauty begrippen die in haar boek voorkomen voor meiden die nog niet zoveel verstand van beauty hebben.

Ik lees al jaren de weblog van Miss Lipgloss, ondanks dat ze daar alles op beautygebied al eens genoemd heeft, vond ik dit boek een leuke aanvulling. Het is fijn om een goed overzicht te hebben van alle make-up producten en hoe je het beste je huid kan verzorgen. Cynthia heeft een makkelijke schrijfstijl waardoor je verder blijft lezen. Ze vertelt alles op een persoonlijke en luchtige toon en dat leest prettig. Het leukste gedeelte vond ik het persoonlijke en het kijkje achter de schermen van haar blog, omdat ik bijna alles over beauty al wist. Mijn favoriete beautyboek blijft die van Lauren Conrad, toch vond ik deze erg leuk om te lezen.

Benieuwd naar het boek? Deze is onder andere te bestellen via Bol.com voor €14,95.

Kende jij het boek van Miss Lipgloss al?

CONVERSATION